Mirificul Harsany

Dupa doua partide in Bosnia am zis sa schimb tara si implicit locatia, destinatia de aceasta data fiind binecunoscutul lac Harsany din tara vecina Ungaria, lac care mi-a adus destule satisfactii dar totusi mai mici avand in vedere potentialul lacului si asteptarile mele.

Este bine stiut ca foarte greu prinzi loc pe aceasta balta, dar cu putin noroc am reusit sa preluam o rezervare de 5 zile pe unul din putinele locuri de pe balta.

Nada pe care am pregatit-o pentru aceste 5 zile a constat in 20kg boiliesuri KRap Baits din gama Spicy , 10kg pelete halibut , 10kg seminte gata preparate. Pentru cei care nu au pescuit pe Harsany mentionez ca, cantitatea de nada care se poate folosi este limitata , limita fiind in functie pe sezon.

Odata ajuns pe stand am hotarat sa pescuesc doua zone , pe o zona cu doua lansete pe cealalta cu una. Am nadit primele zile cu acelasi compozitie de boiliesuri , pelete si seminte mixate si activate cu lichid Spicy. Ziua a trecut relative repede avand in vedere ca am preluat locul undeva dupa mijlocul zilei si putin obosit nu am insistat prea mult, numai sa fiu cu lansetele in apa , in rest odihna. Prima noapte trece si ea fara evenimente , nici un crap nu a nimerit locul vizat de mine sau cine stie nu i-a placut ce a gasit pe patul de nada.

A doua zi odihnit , ma pun pe treaba , merg la naditul de dimineata din barca , nadesc ambele locuri cu aceiasi compozitie dar cu o doza mai mare de data asta , peste zi mai completez paturile de nada cu cateva spomburi si undeva spre seara, deabea, am prima prezentare , un frumos crap comun de 19kg la lanseta solitara de pe patul de nada din stanga. Activat fiind de aceasta prezentare continui nadire cu spombul , mai apoi si cu cobra , la nadirea de seara din barca iarasi insa si a doua noapte trece fara nici un rezultat , liniste si pace la lansetele mele.

Urmatoarea dimineata la o cafea concept o alta strategie pe care urma sa o pun in practica , patul din stanga urma sa il intretin numai cu boiliesuri si pelete aditivate cu lichid Spicy si glazurate putin cu mix Spicy eliminand total semintele iar la carlig sa folosesc boiliesuri Spicy dipuite si glazurate cu pudra de chilli, in acelasi timp la cealalta locatie sa folosesc aceasi combinatie cu seminte sa vad daca se va simti o diferenta la prezentari sau nu.

Spre seara plecare la lanseta de pe patul din stanga cu bile si pelete , dupa un drill relativ scurt dar cu ceva emotii reusesc sa pun in saltea un crap oglinda de 25,10 kg , nou record personal la crap oglinda , dupa sedinta photo de rigoare lansez cateva spomburi si dupa cateva zeci de minute inca o trasatura la aceasi lanseta , de data asta un crap comun de 21,40 kg a poftit la patul de nada fara seminte . Dupa doi crapi sariti de 20kg din acelasi loc , concluziile sunt evidente, nu am renuntat la patul de seminte dar in loc de doua lansete am pastrat numai una acolo si urma sa aduc in apropierea patului din stanga inca o lanseta.

In a treia zi nimic notabil , cateva prezentari ratate si un crap de 16,70 kg prins pe patul din dreapta cu seminte , noptile fiind fara prezentari , lucru ciudat avand in vedere ca am pescuit in sezon de calduros si in mod normal noaptea crapii ar trebui sa coboare pe fund pentru a se hrani .

Urmeaza ultima zi completa de pescuit , ziua urmatoare urmand sa plecam acasa , imi pun toate sperantele in patul din partea stanga , pozitionez doua lansete pe pat si nadesc de dimineata din barca si in cursul zilei cateva reprize de spomburi iar dupamasa incep trasaturile , prima prezentare a fost un crap oglinda de 18,30 Kg dar culmea , pe patul de seminte insa nu dupa mult timp o trasatura la unul din lansetele din partea stanga , in sfarsit un drill mai serios , cu un crap care lua fir si pleca cand in stanga o perioada cand in dreapta , am presupus ca ii un crap comun pentru ca deobicei crapii cu solzi sunt mai rezistenti in drill si iti dau batai de cap mai mari decat oglinzile , dar nu este o regula neaparat. Dupa 15-20 minute reusesc sa il aduc la minciog , am avut dreptate ii crap comun , unul mare , estimez crapul meu undeva la 25 kg , cantarul insa arata 27,400 KG un solzos impecabil , al doilea 25+ al partidei , de fericire intru si in apa pentru poze cu acest frumos exemplar si il eliberez cu gandul ca la toamna sa il prind iarasi dar cu cateva kilograme in plus

Improspatez nada de carlig la toate cele trei lansete si nu trece mult timp si am inca o prezentare la patul cu seminte , in timp ce stau in drill , pleaca inca o lanseta de data asta de pe patul din stanga , reusesc sa pun pe saltea ambii crapi, unul oglinda si unul comun , cel de pe patul fara seminte este mai mare de 18 Kg fata de 16,50 kg cat a avut cel oglinda de pe patul din dreapta. Seria frumoasa si seara se incheie cu inca un crap comun de 17,50 Kg si orice as fi facut noaptea nu am reusit sa am prezentari, din pacate.

Ultima dimineata trece si ea fara evenimente si incep impachetarea , dar multumit de partida relative scurta de pe Harsany cu 9 crapi cel mai mic 16,5 cel mai mare 27,4 Kg dintre care doi crapi 25+ , un crap 20+ si 6 crapi 15+ cu media celor noua pesti de 19.98 Kg. Ce ar mai fi de mentionat ca pe patul cu seminte am prins 3 crapi printer care si cei mai mici doi pesti ai partidei iar pe patul din stanga numai cu pelete si boiliesuri sase crapi cu o medie de 21,4, in concluzie de data asta semintele mai mult au incurcat decat au ajutat , cel putin la medie.

Fir intins pana data viitoare.

Pentru mai multe poze CLICK AICI

Contact

Persoana de contact: Roland K.