Amurii din Bosnia ...

In plina vara am decis sa revin in Bosnia pe lacul Pelagicevo pentru o partida de o saptamana. Prognoza pentru saptamana in cauza a fost canicula fara strop de precipitatii ceea ce ma ingrijorat un pic , sa fiu sincer, dar avand in vedere ca balta este o balasiera cu adancimi intre 3-5 m am sperat la o partida reusita.

Am ales standul 28 , locul pe care am pescuit si in Aprilie dar fara prea mare relevanta , conditiile climatice fiind total diferite. Odata ajunsi , stand de vorba unpic cu cativa pescari am aflat ca zona de pescuit din fata standului meu este ocupat de amuri, pescarii dinaintea mea capturand zeci de exemplare.

Dupa un drum de 6 ore , pe o caldura sufocanta, am facut tabara si am reusit sa fiu cu lansetele in pozitie de atac pe cand s-a mai racorit unpic. Nefiind prea incantat de primele informatii de la fata locului, nefiind un pescar de amuri , am evitat pana acuma aceasta specie , nefiind atras de nimic ce tine de amuri si pescuitul acestora avand in vedere ca drilul este destul de scurt , mai mult in mal unde amurul este foarte imprevizibil, greu de pozat , o specie mult mai sensibila decat crapul , mai ales exemplarele batrane, la poze arata toti mai mult sau mai putin la fel, astea fiind cateva din motivele personale pentru care nu imi plac.

Am incercat sa evit amurul pe cat posibil fiind constient ca odata ademenit pe patul de nada si intretinut constant cu nada , amurul numai pleaca si nici crapii nu o sa viziteze zona. In prima faza am facut doua paturi de nada , una pentru doua lansete cu boiliesuri si pelete iar pentru o lanseta un pat mai mic cu seminte si boiliesuri de dimensiuni mici. Noaptea a fost linistita , fara prezentari , la fel si ziua urmatoare pana deabea in a doua zi plina cand am o trasatura pe patul cu seminte care binenteles s-a dovedit a fi amur, unul frumusel de 14kg. Ziua a trecut cu inca 4 prezentari dintre care am mai reusit sa pun pe saltea doua exemplare de amuri de 12 respectiv 11kg.

Seara am decis sa schimb strategia pentru urmatoarea zi, sa renunt la paturile de nada si sa pescuesc izolat incercand sa localizez crapii de pe standul meu, de fiecare data lansam in alt loc si imediat dupa pozitionarea lansetei , 3 spomburi cu nada in zona nadei de carlig, dupa aceea am incercat varianta cu saculeti solubili, pasta pe boilies, boilies mic pe carlig si iesit cat mai departe, diferite tipuri de boiliesuri si prezentari , nici o trasatura nu am avut timp de 48 ore, numai stiam ce sa fac, am ramas fara solutii si nu am reusit sa capturez nici un crap, oricat de mic.

Ziua urmatoare , din lipsa de driluri am hotarat sa prind macar amuri , daca tot nu am reusit sa prind crapi am zis sa fac un compromis si sa pescuesc la amuri, evident din lipsa de altceva. Am refacut patul de nada cu seminte si boiliesuri mici si am lansat 2 lansete pe pat, o lanseta am pastrat la interceptie cu saculet solubil cu spartura de boilies si peleta.

Dimineata a trecut relativ repede , cu cateva zeci de spomburi din ora in ora pe patul de nada si dupamasa au reaparut trasaturile avand pana seara 4 amuri pe saltea , cel mai mare 15,500kg. Noapte nici un beep, cum amurii nu se prea hranesc noaptea era de asteptat ca noptile sa fie linistite. Urmatoarea dimineata , acelasi plan, amuri cat mai mari , am continuat cu spomburile si nu treceau 20-30 min si o lanseta pleca, prima prezentare o ratez , se desgata la minciog dar reusesc sa vad amurul, nu a fost un exemplar capital, nu-i nimic vine urmatorul .

Relansez si mai nadesc cateva spomburi , dupa treisfert de ceas , swingerul se ridica si pestele incepe sa ia fir, cand contrez simt ceva mai sanatos , imi fac sperante ca poate ii un crap, pestele o ia in dreapta fara sa il pot control , ma dezbrac si intru in apa sa il pot dirija cumva inapoi in stand , intr-un final reusesc dar acuma pestele pleaca in partea stanga reusind sa treaca peste firul lansetei 2 dar pe sub firul lansetei 1 , fac unpic de jaloane si dupa 15 minute reusesc sa il aduc in fata la cativa metri de mine si dupa cateva plecari il aduc la suprafata si dezamagire , tot amur, dar de data asta ceva mai corpolent , macar sa fie un 20+ , zic in gand si continui drilul pentru inca 10 minute cand reusesc sa il pun pe saltea, cantarul arata 18,500 si daca tot am intrat in apa imi fac poze cu el si pe mal si in apa

Ultima zi incepe cu aceasi canicula cu care oricat as sta nu m-as putea obisnui, inca cateva prezentari de amuri , majoritatea ratate , iar spre seara se abate deasupra lacului un front promitator care ar putea aduce ploaie, intradevar ploaia a venit , jumatate de ora , atata a fost tot si speranta ca ceva s-ar putea schimba in bine s-a naruit petru ca odata ce a ploat unpic si norii s-au spart a continuat aceasi caldura parca si mai puternica.

A doua zi ne-am propus sa ne trezim cat mai devreme si sa ne impachetam pe racoare astefel incat pe la orele dimineatii sa putem pleca evitand astfel chinul impachetarii pe caldura.

In concluzie o partida mai putin reusita , un pescuit la amuri pe care sper sa nu fiu nevoit sa il reeditez dar macar cu o palida concolare, un PB la amur 18,500 kg .

Fir Intins!

Contact

Persoana de contact: Roland K.